فعالیت ۱۶ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: برای ایجاد بستر فعالیت برای دانشجویان، ۱۶ شرکت دانش بنیان فعال در مراکز رشد این دانشگاه فعال است.

زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پنجمین همایش جهادگران علم و فناوری استان گفت: برای ایجاد بستر فعالیت برای دانشجویان، ۱۶ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد و همچنین ۳۶ مرکز فناوری و دوازده هسته فناور نیز در این حوزه فعالند.

 وی افزود: پژوهش این روز‌ها نباید سربار باشد بلکه باید علاوه بر درآمدزایی در نهادینه کردن فرهنگ در جامعه نیز نقش آفرین باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: سند تعالی دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ رقم خورد و در این دو سال تمام عملکرد‌های پژوهشی طبق برنامه‌ای که از قبل دیده شده به صورت کاملا هدفنمند پیش می‌رود.

زینالی اظهار کرد: برای تسری این سند به دانشگاه‌های کشور، هفت سند بالادستی را در نظر گرفتیم و برای اینکه بتوانیم برنامه‌های خود را هدفمند پیش ببریم، دانشگاه آزاد پنج رویکرد را مطرح کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: چرخش تحول آفرین از آموزش حافظه محور به یادگیری عمیق، چرخش تحول آفرین از عرضه مقاله گرایی غیر هدفمند در پژوهش به تقاضا محوری، رویکرد سوم چرخش تحول آفرین از رشد کمی به توسعه کیفی دانشگاهی، چرخش تحول آفرین از اقتصاد شهریه محور به پایداری اقتصادی مبتنی بر درآمدزایی چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی به هویت ارزش مدار پنج رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای پیشبرد اهداف است.

وی افزود: برای دستیابی به این امر ده بسته کاری که تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی را در برمی گیرد، برای این امر برنامه‌های هدفمند قرار دادیم و از سال گذشته برنامه‌های هدفمند ما اجرایی شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به دستاورد‌های پژوهشی اضافه کرد: سه سرای نوآوری هوش مصنوعی و صنایع غذایی و لجستیک در قزوین و یک فضای مکانیزاسیون کشاورزی در تاکستان ایجاد کردیم.

احمدی رئیس پارک علم فناوری هم گفت: امروز فقط یک درصد از سهم اقتصاد کشور از شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود در حالی که شرکت‌های دانش بنیان باید سهم ۵۰ درصدی اقتصاد کشور را برعهده داشته باشند.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از شوینده‌های کشور را استان قزوین تولید می‌کند.

احمدی گفت: درصد قابل توجهی از شرکت‌های ما به دلیل عدم بازاریابی با مشکل مواجه هستند لذا شرکت‌های بزرگ صنعتی بایستی بازار کار این واحد‌های کوچک باشند و این تغییر نگرش و رویکرد در زیست بوم پارک‌ها باید اتفاق بیفتد.

احمدی بیان کرد: امروز باید گلوگاه‌های زنجیره ارزش را شناسایی کنیم و به زنجیره دانش بنیان متصل کنیم.

سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه استان هم گفت: جهش علمی نباید متوقف شود چرا که کشور ما در موقعیت استراتژیکی قرار دارد.

وی افزود: امروز زبان مشترک ایران با همسایگان علم و فناوری است و توسعه فناوری برای کسب بازار‌های جهانی لازم است و نباید از آن غفلت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار